Služby
Blog
Pokud uvažujete nad vlastními webovými stránkami, dříve či později narazíte na zkratku SEO.
Co to je, proč byste to měli chtít a jak si udělat jednoduché SEO sami, se dozvíte v tomto článku.
Ať se to někomu líbí nebo ne, Google je jednička ve vyhledávání.
Většina uživatelů v ČR pro vyhledání informací na internetu používá právě Google. Proto je důležité, aby o vašem webu Google věděl a ukázal ho uživatelům.
Ptáte se, jak se o vašich webových stránkách Google dozví? A jak se rozhodne, jestli ukáže vaše stránky nebo stránky vaší konkurence? Základy SEO vysvětlujeme níže.
SEO (Search Engine Optimization) se dá do češtiny přeložit jako optimalizace pro vyhledávače.
Těch vyhledávačů je samozřejmě víc - např. Bing, DuckDuckGo, Seznam, a další.
Nicméně vzhledem k obrovskému podílu Googlu na vyhledávání, se v praxi většinou řeší hlavně optimalizace obsahu právě pro něj a počítá se s tím, že vše bude fungovat i pro ostatní vyhledávače.
SEO se typicky skládá z více činností.
Cílem je, aby se vaše webové stránky zobrazily ve vyhledávačích ve správný čas. Tedy v okamžiku, kdy uživatelé hledají něco, co jim můžete nabídnout.
Základní SEO je docela jednoduché, protože se soustředí hlavně na průzkum klíčových slov a jejich začlenění do obsahu vašeho webu.
Může ale také být složitější a vyžadovat více technických znalostí (tzv. technické SEO). Například vytvoření mapy stránek v XML - tzv. sitemap, nastavení struktury URL, a tak dále.
Výhodou optimalizace pro internetové vyhledávače (SEO) je fakt, že díky němu získáte zdarma návštěvníky vašich stránek.
Pokud vyhledávač usoudí, že vaše stránka odpovídá tomu, co uživatel hledá, stránku mu ukáže. A vy za to nezaplatíte ani korunu. Na rozdíl od placené reklamy.
Je to proto, že cílem Googlu a všech ostatních vyhledávačů je nabídnout uživatelům co nejlepší odpovědi na jejich dotazy. Proto vyhledávací boti prohledávají každý den obrovské množství stránek a snaží se je ohodnotit a seřadit, aby je pak mohli zobrazit uživatelům.
Detailní algoritmus a způsob hodnocení stránek bohužel Google nezveřejňuje.
S jistotou víme, že bere v úvahu obsah, počet slov, nadpisy, rychlost načítání, sílu a kvalitu webu (Domain Authority) a spoustu dalších faktorů.
To jsou dostačující informace, které nám pomohou se základním SEO.
Základní SEO si určitě můžete udělat sami. S trochou praxe se můžete naučit, jak využít SEO pro svoje podnikání.
Rychlý způsob, jak začít se SEO, je vžít se do role vašeho zákazníka: Jaké služby nebo produkty nabízíte? Co zákazník hledá? Jak to hledá? Jaká klíčová slova používá?
Zkuste napsat pár dotazů do Googlu a hned uvidíte, jaké stránky se zobrazují na předních místech. Jaké používají nadpisy? Co je obsahem těchto stránek? Určitě získáte spoustu inspirace.
Je dobré si uvědomit, že SEO je nepřetržitý proces. Pokud ho budete dělat dobře a pravidelně, zvyšuje se v průběhu času vaše šance na lepší umístění ve vyhledávání.
Je mnohem snazší provádět SEO dobře, když jsou vaše webové stránky správně nastaveny.
Pro začátek potřebujete následující:
https://
grafikli.cz/blog/co-je-to-seo/
než grafikli.cz/article/?id=1234
.co-je-to-seo.png
, spíše než obr-789456-b.png
.alt
.SEO je určitě rozsáhlé téma, které vydá na celou knihu. Doufáme, že vám tento článek přinesl dobrý úvod do základů SEO spolu s důležitými a praktickými tipy.
Přihlaste se k odběru novinek.
© 2019 – 2024 Colorbee, s.r.o.
Designed by grafikli.cz in Prague