Tvorba webu: 7 chyb, kterým se raději vyhněte

Tvorba webu: 7 chyb, kterým se raději vyhněte

Web je základním nástrojem každého podnikání.

Bez ohledu na velikost vaší společnosti, je webová stránka obvykle tím prvním, co vaši zákazníci uvidí. Bohužel, kvůli základním chybám, je to často i setkání poslední. 🙁

Nejběžnější chyby, kterým se při tvorbě firemního webu musíte vyhnout

Možná si vzpomenete, jak vypadal web před 5, 10 nebo dokonce 15 lety. Vytvořit obstojně vypadající web zvládl v podstatě každý, trochu šikovný programátor.

Jenže dnešní web je stále více komplikovaným slepencem různých technologií. Navíc se objevují nové trendy snad každý měsíc. A nesmíme ani zapomenout na responzivitu - tedy optimalizaci stránek pro všechna možná zařízení a různé velikosti displejů.

To vyžaduje práci odborníků. Dobrá zpráva je, že mnoho firemních stránek se stále ještě dá vytvořit za rozumnou cenu.

Chyba č.1 - Ignorování mobilních zařízení

Svět mobilního internetu stále roste, a proto je nezbytné zajistit, aby vaše webové stránky byly plně responzivní.

Více než 50 % internetového provozu pochází z mobilních zařízení.

Pokud váš web není responzivní (optimalizovaný pro všechna zařízení), ztrácíte značnou část potenciálních klientů.

Chyba č.2 - Pomalé načítání stránek

Rychlost webu je pro návštěvníky klíčová.

Uživatelé mají malou trpělivost, pokud jde o načítání webových stránek. Pokud se váš web načítá pomalu, uživatelé ho opustí a půjdou jinam.

Optimalizujte obrázky, zkomprimujte HTML a CSS a zvolte spolehlivého hostingového partnera.

Chyba č.3 - Uživatelsky nepřívětivé stránky

Design a struktura webu jsou pro úspěch webových stránek důležité.

Nutností je dobře uspořádaný obsah a formuláře, které jsou jednoduché a intuitivní.

Ujistěte se, že je web přehledný, intuitivní a že se na něm zákazníkům snadno naviguje.



Chyba č.4 - Slabý copywriting a CTA

Kvalitní obsah je nutností.

Investujte do silného copywritingu, který osloví cílovou skupinu. Nebojte se dát zákazníkům jasně vědět, co mají udělat dál. A vyhněte se vzletným, nic neříkajícím frázím.

Jasně definované call-to-action bezpečně povede zákazníky k požadovanému cíli.

Chyba č.5 - Nepříliš časté nebo žádné aktualizace

Webové stránky potřebují pravidelné aktualizace, ať už jde o nový obsah, opravy chyb nebo aktualizace designu.

Zastaralé a neudržované stránky mohou odradit uživatele a poškodit vaši reputaci.

Přidávejte nový obsah pravidelně, aktualizujte informace a opravujte chyby.

Chyba č.6 - Nedostatečné SEO

Správné nastavení technického SEO je základem pro lepší indexaci vašich stránek ve vyhledávačích. To zahrnuje správné nastavení meta značek, sitemap a dalších technických faktorů.

I když máte skvělý obsah, bez optimalizace pro vyhledávače ho nikdo nenajde.

Zaměřte se na klíčová slova, meta popisky, strukturu URL a interní prolinkování. Tento článek je dobrým začátkem.

Chyba č.7 - Chybí HTTPS

Je s podivem, ale i v roce 2024 existují stránky, které nepoužívají HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure). A přitom ho mnoho webhostingových společností nabízí zadarmo!

HTTPS je protokol, který zajišťuje šifrovanou komunikaci mezi webovým serverem a prohlížečem.

Pokud ho vaše stránky nepoužívají, bude Google a další vyhledávače vaše stránky umisťovat níže, než stránky vaší konkurence, která HTTPS používá.

Ujistěte se, že adresa vašeho webu začíná https:// a nikoli http://. Přítomnost písmene "S" za "HTTP" znamená, že webová stránka používá certifikát SSL (Secure Sockets Layer).

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními

nebo nám napište něco hezkého. Děkujeme!

© 2019 – 2024 Colorbee, s.r.o.

Designed by grafikli.cz in Prague