Služby
Blog
Ať už máte nové webové stránky nebo jste provedli jejich výraznější změnu, je nutné o tom dát vědět vyhledávačům. Jinak o vašem webu nebudou vědět a nebudou vás ani ukazovat ve vyhledávání.
Tedy, oni si vašich stránek nakonec všimnou. Jen to může chvíli trvat. Proto je lepší jim pomoct, aby celý proces netrval tak dlouho, a aby vyhledávače věděli o všech stránkách, o kterých vědět mají.
Prvním krokem je určitě oznámit existenci stránek Googlu. V ČR je to jednička ve vyhledávání a bez něj by vás zákazníci ani nenašli.
Vyhledávač | Způsob |
---|---|
Search Console | |
Seznam | Přidání URL |
Bing | Webmaster Tools |
DuckDuckGo | Využívá Bing |
Yahoo | Využívá Bing |
Qwant | Přidání URL |
Než začnete oznamovat existenci svého webu, je dobré splnit alespoň základní SEO požadavek a mít na svém webu mapu stránek.
Mapa stránek (nejčastěji sitemap.xml) je soubor XML, který obsahuje jednotlivé URL vašich webových stránek. Každá stránka nebo soubor, které chcete zobrazit ve vyhledávačích, by proto měly být v této mapě uvedeny.
Pro příklad, jak taková stránka vypadá, se podívejte např. na mapu stránek grafikli.cz.
Více informací o mapách stránek najdete na sitemaps.org.
Protože je mapa stránek jednoduchý XML soubor, můžete jí vytvořit manuálně.
To se samozřejmě dá realizovat pouze pro statické weby, které mají maximálně desítky stránek. A kde se obsah navíc moc často nemění.
Pokud máte e-shop, kde se položky mění každý den, nebo pravidelně přidáváte články na svůj blog, budete spíše generovat mapu stránek automaticky. Například pro WordPress můžete použít populární plugin Yoast.
Máte mapu stránek? Teď už jí jen stačí odeslat do vyhledávačů. K tomu musíte vědět, kde se na vašem webu mapa stránek nachází.
Standardem je https://www.vase-domena.cz/sitemap.xml. Není to ale podmínkou, stejně jako není podmínkou mít jen jednu mapu stránek. Můžete jich mít na svojí doméně klidně i víc.
V minulosti šel odkaz na vaše webové stránky odeslat přes jednoduchý formulář.
To už v současnosti nefunguje a vy proto musíte použít Search Console. Ta má tu výhodu, že zobrazí o vašem webu spoustu informací a řekne vám, jak vidí vaše stránky Google. Pro SEO je to nepostradatelný nástroj.
Po přihlášení do Search Console přejděte v menu na levé straně na Soubory Sitemap a do pole Přidání nového souboru Sitemap vložte odkaz, kde se mapa vašeho webu nachází. Pak klikněte na Odeslat.
Stránky se dají přidávat i jednotlivě, ale je to pracnější a zdlouhavější. K tomu slouží položka v menu Kontrola adresy URL.
Pokud chcete oslovit zákazníky v České Republice, neměli byste vynechat Seznam, který je u některých cílových skupin stále populární.
Tam svůj web přidáte snadno, stačí jen jít na Přidání stránky do vyhledávání.
Bing patří Microsoftu a i když zdaleka nedosahuje popularity Googlu, neměli byste tento vyhledávač ignorovat.
Bing má podobně jako Google svůj vlastní nástroj pro webmastery . Výhodou je, že se dá snadno propojit s vaším Google účtem a nemusíte si tak vytvářet další přihlašovací údaje.
Pro přidání mapy svého webu přejděte v menu na levé straně na odkaz Soubory sitemap a klikněte na tlačítko v pravém horním rohu Odeslat soubor sitemap.
Yahoo bylo v minulosti hodně populárním vyhledávačem. Ty časy už jsou sice dávno pryč, ale i tak může někdo Yahoo používat.
Dříve šlo nový web přidat přímo přes Yahoo, ale protože ten teď využívá Bing Search, nemusíte dělat vůbec nic.
To samé platí pro, v některých kruzích populární, vyhledávač DuckDuckGo. I ten používá index Bingu a tak by se měly vaše webové stránky objevit bez práce i tam.
Samozřejmě až potom, co se o nich dozví Bing.
Qwant je evropský vyhledávač, který dle vlastních slov respektuje vaše soukromí.
Rozhodně není tak rozšířený jako ostatní vyhledávače, ale určitě nic nezkazíte, když váš web zaregistrujete i tam.
Návod je přímo v nápovědě Qwantu a jedná se vlastně o kontaktní formulář.
Na závěr pro vás máme jeden tajný tip.
Pokud chcete, aby si vyhledávače vašeho webu nejen všimly, ale zobrazovaly ho na předních místech, musíte pro to něco udělat. A to něco je optimalizace obsahu webových stránek na klíčová slova.
S jedním důležitým upozorněním. Používejte klíčová slova, nebo ještě lépe klíčová spojení, ale pište pro lidi. Nesnažte se každou stránku zahltit klíčovými slovy. Ani nepište jako roboti jen pro to, že vám nějaký expert poradil, že to vyhledávače ocení.
Obsah by měl být dobře čitelný pro lidské čtenáře, protože to jsou vaši zákazníci. Ne vyhledávače.
Přihlaste se k odběru novinek.
© 2019 – 2025 Colorbee, s.r.o.
Designed by grafikli.cz in Prague