Kolik stojí webové stránky v roce 2022

Kolik stojí webové stránky v roce 2022

Ať už vaše firma podniká online nebo offline, v dnešním digitálním světě jsou webové stránky nutností.

Kolik však webové stránky stojí? Nebo ještě lépe, kolik by měly stát?

Kolik stojí web?

Průměrné náklady na vytvoření webových stránek, které zahrnují jejich návrh, tvorbu (kódování) a spuštění, se pohybují od jednotek až po stovky tisíc korun.

Bohužel, vysoká cena neznamená vždy vysokou kvalitu. Zákazníci tak často stojí před těžkou volbou, jak si vybrat toho správného dodavatele.

Za co všechno zaplatíte

Cena za webové stránky se skládá z více částí. Zdaleka nejde jen o vytvoření webu. Musíte počítat i s dalšími provozními náklady, jako jsou poplatky za doménu, hosting, správu webu, dodatečné úpravy, apod.

Stejně jako i v jiných případech - můžete mít tyto služby levně, draze nebo všechno mezitím.

Ceny www stránek závisí na velikosti a funkcích webu. V závislosti na vašich webových stránkách můžete zaplatit méně nebo více.

Srovnání cen za vytvoření webových stránek

V následující tabulce najdete stručný přehled nákladů na vytvoření webových stránek a jejich údržbu. Záměrně jsme vynechali placený on-line marketing, protože to je téma na samostatný článek.

PásmoDodavatelBěžné ceny
minimumfreelancer5 - 20.000 Kč
průměrfreelancer, agentura20.000 - 100.000 Kč
maximumagenturavíce než 100.000 Kč (záleží na rozsahu, funkcích a dodavateli)

Výše uvedené ceny jsou orientační. Kompletní web můžete naštěstí pořídit za dobrou cenu.

Web zdarma neexistuje

I když si web naklikáte sami, neznamená to, že ho budete mít zadarmo. Musíte započítat čas, který tomu věnujete. Většině amatérských tvůrců to zabere více času než si původně myslí. Technologičtí nadšenci často podceňují znalosti a úsilí, které je k vytvoření webu potřeba.

Jen vy víte, na kolik si ceníte hodinu svého času. Nezapomeňte připočítat další náklady za zprovoznění stránek, jejich správu, nastavení hostingu, zabezpečení, zálohování, a tak dále.

Můžete dojít k rozhodnutí, že se vám vyplatí, když se o web postará profesionál.

Ujasněte si, co od webu chcete

Pokud chcete, aby váš web vypadal dobře, obsahoval všechny důležité informace a plnil svůj účel - je počáteční příprava důležitá. Proto jí věnujte potřebný čas.

Jak by měl dobrý web vypadat?

  • Web by měl být přehledný;
  • stránky se načítají rychle (do 2 sekund);
  • zákazníci snadno najdou požadované informace;
  • stránky se správně zobrazují na mobilu, tabletu a počítači;
  • pokud zákazníci nenajdou, co hledají, stránky opustí. 🙁

Kdo web vytvoří?

Jak si správně vybrat dodavatele? Záleží na vašem rozpočtu a na tom, co od webu očekáváte.

Stránky může vytvořit:

  • freelancer
  • agentura
  • nebo vy sami

Pokud se jedná o stránky, které slouží k prezentaci vašich služeb nebo jednoduché nabídce výrobků, neměli byste utratit víc, než nižší desítky tisíc korun.

Jakou zvolit platformu?

Tady zákazníci asi tápou nejvíc. Často i technicky založení uživatelé mohou mít různé preference a zkušenosti a podle toho doporučovat vhodné řešení.

Existuje více možností. Jejich výhody a nevýhody shrnujeme níže.

Statický web (HTML, CSS, JavaScript)

Výhody:

  • Minimální nároky na hosting
  • Rychlé načítání
  • Vysoká bezpečnost

Nevýhody:

  • Omezená funkcionalita (nevhodný pro e-shopy)
  • Nutná alespoň minimální znalost HTML a CSS

K vytvoření webu ve skutečnosti potřebujete velice málo. Stačí textový editor a základní znalost HTML, CSS a JavaScriptu. Takové stránky pak stačí nahrát na vybraný hosting a je hotovo!

Pochopitelně, že je nutné mít jisté grafické cítění a zkušenosti s tím, jak uživatelé stránky používají. Samotné nakódování webu je jen jedna část skládačky. Proto se na tvorbě webových stránek běžně podílí několik specialistů.

Redakční systém - CMS (Content Management System)

Výhody:

  • Přátelský pro uživatele
  • Jednoduché úpravy zvládne i laik
  • Existuje spousta rozšíření

Nevýhody:

  • Pomalejší načítání
  • Složitější konfigurace
  • Vyšší bezpečnostní riziko napadení webu

Nejznámějším a nejpoužívanějším zástupcem redakčních systémů je WordPress. Je to proto, že má dlouholetou tradici, existuje k němu mnoho rozšíření a stále na něm běží spousta webů.

Tím, že je WordPress tak rozšířený, umožňuje i pozdější změnu nebo přechod na jiný hosting. Nejste tak vázáni na jednoho dodavatele nebo poskytovatele.

Pozor na správný výběr

Existují i proprietární redakční systémy, které si vytvářejí jednotliví dodavatelé, ale jejich používání nedoporučujeme.

Důvod je ten, že pokud chcete se svým webem přejít jinam (např. na levnější hosting), je změna obtížná, drahá a často v podstatě nemožná. Stáváte se tak rukojmím daného dodavatele a to určitě nechcete.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními

nebo nám napište něco hezkého. Děkujeme!

Přihlaste se k odběru novinek.

© 2019 – 2024 Colorbee, s.r.o.

Designed by grafikli.cz in Prague