Služby
Blog
Ať už vaše firma podniká online nebo offline, v dnešním digitálním světě jsou webové stránky nutností.
Kolik však webové stránky stojí? Nebo ještě lépe, kolik by měly stát?
Průměrné náklady na vytvoření webových stránek, které zahrnují jejich návrh, tvorbu (kódování) a spuštění, se pohybují od jednotek až po stovky tisíc korun.
Bohužel, vysoká cena neznamená vždy vysokou kvalitu. Zákazníci tak často stojí před těžkou volbou, jak si vybrat toho správného dodavatele.
Cena za webové stránky se skládá z více částí. Zdaleka nejde jen o vytvoření webu. Musíte počítat i s dalšími provozními náklady, jako jsou poplatky za doménu, hosting, správu webu, dodatečné úpravy, apod.
Stejně jako i v jiných případech - můžete mít tyto služby levně, draze nebo všechno mezitím.
Ceny www stránek závisí na velikosti a funkcích webu. V závislosti na vašich webových stránkách můžete zaplatit méně nebo více.
V následující tabulce najdete stručný přehled nákladů na vytvoření webových stránek a jejich údržbu. Záměrně jsme vynechali placený on-line marketing, protože to je téma na samostatný článek.
Pásmo | Dodavatel | Běžné ceny |
---|---|---|
minimum | freelancer | 5 - 20.000 Kč |
průměr | freelancer, agentura | 20.000 - 100.000 Kč |
maximum | agentura | více než 100.000 Kč (záleží na rozsahu, funkcích a dodavateli) |
Výše uvedené ceny jsou orientační. Kompletní web můžete naštěstí pořídit za dobrou cenu.
I když si web naklikáte sami, neznamená to, že ho budete mít zadarmo. Musíte započítat čas, který tomu věnujete. Většině amatérských tvůrců to zabere více času než si původně myslí. Technologičtí nadšenci často podceňují znalosti a úsilí, které je k vytvoření webu potřeba.
Jen vy víte, na kolik si ceníte hodinu svého času. Nezapomeňte připočítat další náklady za zprovoznění stránek, jejich správu, nastavení hostingu, zabezpečení, zálohování, a tak dále.
Můžete dojít k rozhodnutí, že se vám vyplatí, když se o web postará profesionál.
Pokud chcete, aby váš web vypadal dobře, obsahoval všechny důležité informace a plnil svůj účel - je počáteční příprava důležitá. Proto jí věnujte potřebný čas.
Jak by měl dobrý web vypadat?
Jak si správně vybrat dodavatele? Záleží na vašem rozpočtu a na tom, co od webu očekáváte.
Stránky může vytvořit:
Pokud se jedná o stránky, které slouží k prezentaci vašich služeb nebo jednoduché nabídce výrobků, neměli byste utratit víc, než nižší desítky tisíc korun.
Tady zákazníci asi tápou nejvíc. Často i technicky založení uživatelé mohou mít různé preference a zkušenosti a podle toho doporučovat vhodné řešení.
Existuje více možností. Jejich výhody a nevýhody shrnujeme níže.
Výhody:
Nevýhody:
K vytvoření webu ve skutečnosti potřebujete velice málo. Stačí textový editor a základní znalost HTML, CSS a JavaScriptu. Takové stránky pak stačí nahrát na vybraný hosting a je hotovo!
Pochopitelně, že je nutné mít jisté grafické cítění a zkušenosti s tím, jak uživatelé stránky používají. Samotné nakódování webu je jen jedna část skládačky. Proto se na tvorbě webových stránek běžně podílí několik specialistů.
Výhody:
Nevýhody:
Nejznámějším a nejpoužívanějším zástupcem redakčních systémů je WordPress. Je to proto, že má dlouholetou tradici, existuje k němu mnoho rozšíření a stále na něm běží spousta webů.
Tím, že je WordPress tak rozšířený, umožňuje i pozdější změnu nebo přechod na jiný hosting. Nejste tak vázáni na jednoho dodavatele nebo poskytovatele.
Existují i proprietární redakční systémy, které si vytvářejí jednotliví dodavatelé, ale jejich používání nedoporučujeme.
Důvod je ten, že pokud chcete se svým webem přejít jinam (např. na levnější hosting), je změna obtížná, drahá a často v podstatě nemožná. Stáváte se tak rukojmím daného dodavatele a to určitě nechcete.
Přihlaste se k odběru novinek.
© 2019 – 2024 Colorbee, s.r.o.
Designed by grafikli.cz in Prague